Mulut Manis

| |

salam semua

ini utk renungan bersama

lelaki dan wanita



"Lelaki semuanya mulut manis, macam-macam lelaki aku kenal. Mulut amatlah manis, sehingga beribu semut akan menghurungnya. Dari yang amat baik hingga lah yang amat nakal. Tetap manis. Kita wanita terhanyut dengan kata-kata manis itu. Tak bosan kah mereka berkata manis?"

"Aku kenal 1 lelaki ini, boleh kata melalui alam cyber. Baik, teramat baik. Setiap patah perkataan di taip dengan kemas, berbahasa dengan sasteranya, dan pujian kata-kata manis pasti tidak lepas."

"Tapi bila semakin rapat, topeng itu mula berguguran sedikit demi sedikit, bahasa sastera masih ada sedikit tetapi bahasa lucah, semakin menjadi-jadi. Lihatlah, betapa berpura-puranya manusia. Lucah yang bagaimana itu? Bercerita tentang sex, bertanya itu ini, walau pon telah ditegah sehari menjadi baik esoknya? Bermula semula episode itu."

"Betapa Lelaki ini hanya bermulut manis pada awalnya, hanya sekadar untuk mencuri rasa hati ini. Jangan sekadar berkata tentang alam cyber, realiti kehidupan jua begini."

"Ada lelaki yang sudah punya kekasih/isteri namun bercakap manis kepada wanita lain, berkata isteriku/kekasihku tidak secantikmu, tidak semulusmu, tidak sebaikmu. Tahukan anda dihati mereka siapa? Walau pon mereka menghina kekasih/isteri mereka seteruk-teruknya. Tapi dihati mereka itu lah yang bertakhta."

"Kepada mangsa mulut manis hanya la tempat melepas geram, melempias nafsu mungkin? Berhati-hati lah dgn sekelilingmu wahai wanita."

Mulut manis :
kata-kata yang lemah lembut
dapat menundukkan orang.


dipetik dr satu laman blog.

so hrp smua dpt ambl iktibar

Guys,
mulut manis bknnya salah. klau dh manis 2, maniskanlah akhlak sekali.
jgn malukan dri sndri dpn perempuan. dan jgn malukan kaum lelaki sndri.

Girls,
be careful. mulut manis x smestinya smua manis. so jgn terpedaya dgn
mulut manis lelaki yg blh mengubah segalanya. sentiasa berhati-hati
dalam perhubungan anda.

LI Crew


0 comments: